Tradelec International bestaat al sinds 1984 en is gespecialiseerd in softwareoplossingen. In 2019 besloten ze om een rebranding door te voeren om hun nieuwe naam en missie kracht bij te zetten. InTouch verbetert de levenskwaliteit in de stad van vandaag én morgen dankzij haar mobiliteitstoepassingen. Als Creative Lead bij Yappa ontwierp ik een nieuw logo en bijhorende huisstijl. Daarnaast verzorgden we ook de communicatie omtrent de rebranding en een online campagne om openstaande vacatures snel in te vullen.
Het logo is geïnspireerd op een bovenaanzicht van de stad gezien vanuit de drone die je amazon-pakketje komt leveren. Daarnaast is er ook een duidelijke associatie met een QR-code, een digitale voetafdruk die gebruikt wordt om informatie te delen. Bovendien zijn drones een belangrijk hulpmiddel in de handhaving van de toekomst. InTouch levert de software die gebruikt kan worden bij politiedrones.
We gingen voor een corporate branding met internationale allures. Het lettertype 'Source Code Pro' is een lettertype dat gebruikt wordt om code te schrijven. Hierdoor voelt de stijl extra 'techy' aan, iets waar de developers meteen achter stonden. Ik werkte ook een huisstijlgids uit om het gebruik van de stijl en de verschillende grafische elementen vast te leggen.
De rebranding ging gepaard met een verhuis naar Droneport, het Silicon Valley van Sint-Truiden zeg maar. Een knappe business hub (uitspreken zoals Balthazar Boma helpt...) waar voornamelijk bedrijven zitten die bezig zijn met drone-technologie. Nog voor ik m'n mouwen kon oprollen mocht ik mijn licht laten schijnen over de inkleding van het kantoor. Dit resulteerde in een hele reeks grafische uitwerkingen.
Samen met de Intouchables en de yappanezen werkten we een lancering uit met een tijdelijke website, persbericht en mailing naar bestaande klanten. Het nieuwe verhaal werd overal positief ontvangen bij zowel klanten als medewerkers. De nieuwe vacatures werden vlug ingevuld na een geslaagde aanwervingscampagne.
Heb je ook een nieuw verhaal te vertellen of zoek je hulp om je interne waarden te laten doorschijnen in je communicatie? Spring eens binnen in mijn mailbox!