Terug naar overzicht

Niet met alle yappanezen
maar wel met deze.

REBRANDING
~ Creative Lead 2016 - 2019 ~

Vergeet yappa, hier is ... yappa

Van 2016 tot 2019 werkte ik als Creative Lead bij yappa, een online agency gespecialiseerd in websites, webapplicaties en online marketing. De bestaande huisstijl was niet meer representatief voor de diversiteit binnen het team en de kwaliteit van de oplossingen. Het werd dus tijd voor een nieuwe identiteit, eentje die yappa uitademde. Samen met de verhuis naar een prachtig nieuw kantoor en het interieur dat verzorgd werd door Deusjevoo was er meteen ook een opportuniteit om de rebranding door te trekken naar de werkvloer. De yappanezen zijn een trots en loyaal volk, denk aan die-hard voetbalsupporters maar dan trotser ...  Het nieuwe logo moest dus breed gedragen worden en eventueel te tatoeëren zijn.

Start with 'why'

Het logo bestaat uit twee onderdelen. Het woordlogo en het symbool met de letter 'Y'.  Die 'Y' heeft een dubbele betekenis. In de eerste plaats spreek je het uit als 'why', afkomstig van de bestseller 'Start with why' van Simon Sinek. Daarnaast kan dit symbool alleenstaand gebruikt worden als 'stamp of approval'. Een eigen kwaliteitslabel dat met trots onder elk project geplaatst kan worden. Een weerspiegeling van de drang naar kwaliteit en trots van de fiere yappanees.

Mensen mensen

Bedrijven zoals yappa worden vaak gebrand volgens de trend van het moment, veelvuldig gebruik van 'kleurverlopen', koffiequotes en stock-illustraties. Maar de yappanezen zijn in de eerste plaats ook mensen, met elk een eigen persoonlijkheid. Door gebruik te maken van verschillende primaire kleuren in de huisstijl voelt iedere yappanees zich vertegenwoordigd. Er is ook veel aandacht gespendeerd aan de offline communicatie, visitekaartjes, presentatiemappen, notitieblokjes, schermen in het kantoor, ... Zo leeft de huisstijl verder doorheen het kantoor en ver daarbuiten. Een no-nonsense identiteit met oog voor authenticiteit.

Niels begrijpt een merk. Hij gaat ook actief op zoek om het uit te puren. In de vertaling komt dat naar boven in mooie dingen die "just" zijn. Hij heeft ons uitgedaagd om verder dan een design te denken in die merkbeleving.
Yoeri Severy - CEO Yappa

Employer branding

Wat maakt yappa nu precies yappa. Hoe zet je de juiste waarden en diensten in de verf  en focus je op de eigenschappen waarin je als bedrijf echt het verschil maakt. Bij yappa is het menselijke karakter erg belangrijk. Dit vertaalde zich in enkele basiswaarden die bedacht werden voor en door de werknemers. Voor de gelegenheid maakte ik ook portretten van alle teamleden.  Een goed HR-beleid gaat hand in hand met een huisstijl die het DNA van je bedrijf en de mensen reflecteert.

Start with Niels

In 2019 besloot ik m'n eigen weg in te slaan. Nu werk ik nog geregeld samen met de yappanezen en ben ik dankbaar voor de fijne mensen waarmee ik mocht samenwerken. Op zoek naar een betrouwbare partner of wil je graag meer weten over dit project? Spring eens binnen in mijn mailbox.

Ik bewaar je gegevens voor verdere opvolging. Privacybeleid
Succes!
Bedankt voor je bericht.
Oops! Er liep iets mis...
hallo@nielsgeuens.be
+32 (0) 472 20 30 12
Plantenstraat 94, 3500 Hasselt